Îți dorești să fii mai productiv atunci când lucrezi de acasă? Soluția stă în felul în care îți amenajezi spațiul de lucru. În primul rând, acesta trebuie să fie separat de orice alt spațiu în care desfășori activități care nu au legătură cu munca. Este vorba nu doar de o delimitare spațială, ci și de una mentală. Apoi, trebuie să profiți din plin de lumina naturală, să-ți alegi corpurile de iluminat sau să optezi pentru un scaun reglabil. Descoperă 6 sfaturi și idei pentru a-ți amenaja singur biroul.
Creează un loc dedicat
Creează un loc dedicat numai pentru muncă. Astfel îți va fi mai ușor să elimini distragerile și să delimitezi mai bine timpul de muncă de timpul liber. Ideal ar fi să ai un birou într-o cameră separată, dar nu toți beneficiem de acest lux, mai ales dacă există mai mulți membri ai familiei care trăiesc alături de noi.
Orice spațiu ai alege, fie că este dormitorul, livingul sau spațiul de dining, asigură-te că nu lucrezi din pat, pentru că altminteri te vei trezi că, în loc să realizezi taskurile pe care trebuie să le rezolvi în ziua respectivă, tragi un pui de somn. Chiar dacă spațiul pe care îl alegi poate fi mascat cu filtre dedicate în întâlnirile online pe care le ai cu colegii de muncă, nu te baza pe acest lucru în ce privește productivitatea personală. Este important ca, la nivel mental, să asociezi spațiul pe care îl alegi numai cu munca, nu cu altă activitate care poate ți-ar face mai multă plăcere.
Profită de lumina naturală
Ai nevoie de cât mai mult soare posibil, deoarece îți vei petrece majoritatea timpului în casă. Nu doar atât, dar lumina naturală este întotdeauna mai bună și mai relaxantă pentru ochi decât cea artificială. Reorganizează mobila din încăperea în care lucrezi astfel încât spațiul tău de lucru să fie poziționat la fereastră.
De asemenea, este important ca razele soarelui să nu pice direct pe monitor, pentru că vizibilitatea va fi drastic afectată. Poziționează-te cu fața către fereastră, mai degrabă decât în lateral. Să stai cu spatele la fereastră este complet exclus, din cauza motivului menționat mai devreme.
Dacă devine prea cald în timpul zilei din cauza razelor care intră pe fereastră, optează pentru draperii groase și dă-le deoparte imediat ce soarele nu mai bate direct în cameră.
Alege un scaun de birou cu înălțime reglabilă
Atunci când achiziționezi biroul și scaunul, în mod normal ar trebui să le testezi pentru a vedea dacă se potrivesc staturii tale. Cu alte cuvinte, trebuie să le încerci pentru a te asigura că stai confortabil. Acest lucru devine însă imposibil în cazul în care le comanzi online.
Desigur, conform politicii de returnare ar trebui să poți restitui produsele dacă descoperi că acestea nu sunt potrivite. Cea mai bună soluție, însă, pentru a te asigura că nu vei avea parte de neplăceri, este să alegi un scaun cu înălțime reglabilă. Astfel, orice înălțime ar avea biroul, tu vei putea compensa reglând dimensiunea scaunului.
Fă rost de uneltele necesare montării pieselor de mobilier
Odată achiziționate, piesele de mobilier vor trebui montate. Există mai multe tipuri de masini de gaurit si de insurubat, dar pentru nevoile tale, una portabilă, cu acumulator, va fi mai mult decât suficientă pentru a da găurile și a monta șuruburile pentru noile tale obiecte de mobilier. De asemenea, este bine să ai la dispoziție un ciocan și câteva cuie. Înainte de a te apuca de treabă, însă, asigură-te că îți iei toate normele de protecție și urmează cu sfințenie indicațiile din manual, astfel încât să nu faci vreo greșeală.
Optează pentru corpurile de iluminat potrivite
Atunci când se luminează mai târziu, se înserează devreme sau e vreme urâtă afară, cu siguranță vei avea nevoie de câteva corpuri de iluminat care să-ți ușureze munca. Fie că alegi un pendul elegant pentru a-l plasa deasupra biroului, fie că optezi pentru o simplă lampă de birou, asigură-te că becul folosit are o lumină rece. Lumina rece (între 5000 și 6500 K) te ajută la concentrare, îți sporește atenția și te determină să fii mai productiv, în vreme ce lumina caldă (între 2700 și 3100 K) este potrivită mai mult pentru relaxare și somn.
Acum că ai aflat care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi pentru a-ți amenaja biroul astfel încât să fii productiv la locul de muncă, chiar și atunci când lucrezi de acasă, nu îți rămâne decât să îi parcurgi.
Mult succes la amenajat și spor la lucru!