În lumea afacerilor de astăzi, un site excelent este cel mai important instrument de marketing. Nu numai că menține ușile deschise către un public global 24/7, dar va forma adesea primul punct de interacțiune. În timp ce toate site-urile web ar trebui să fie unice și adaptate nevoilor afacerii, site-urile excelente trebuie să împărtășească o serie de atribute, precum:
- Un mesaj clar de pornire
Primele impresii contează pentru orice afacere, în special online. Având în vedere că majoritatea vizitatorilor site-ului vor fi întâmpinați de pagina de pornire, înainte de orice alt aspect al site-ului, precizia și lizibilitatea sunt cruciale.
Pagina principală ar trebui să își propună să răspundă imediat la toate întrebările cheie ale vizitatorilor – cine este compania, ce oferă și de ce este soluția potrivită pentru ei? Dacă se răspunde rapid la aceste întrebări, vizitatorii vor fi interesați să citească mai departe. De asemenea, o pagină de pornire curată și ordonată, cu informații clare și concise, care lasă vizitatorii să dorească să afle mai multe, va face minuni.
- Detalii de contact cuprinzătoare
Dacă obiectivul companiei este de a converti traficul în clienți potențiali și vânzări, trebuie să câștige încrederea potențialului client. Prezentarea detaliilor de contact într-un mod clar și complet este esențială.
De asemenea, trebuie creată o pagină solidă care oferă o perspectivă clară asupra afacerii și a personalului cheie din spatele acesteia. Utilizarea fotografiilor poate fi și ea foarte utilă, deoarece îi face pe potențialii clienți să se simtă ca și cum ar cunoaște compania un pic mai bine. Simțul familiarității poate influența deciziile ulterioare ale consumatorilor.
- Design și navigare minunate
Conținutul vizual este adesea mult mai interesant și ajută mesajul să devină mai clar. Nu este nevoie să se supraîncarce paginile cu videoclipuri și imagini – un conținut de înaltă calitate va avea un impact uriaș.
Navigarea printr-un meniu eficient și receptiv este un alt element cheie al designului site-ului web. Utilizatorii vor deveni rapid frustrați dacă nu pot ajunge la conținutul dorit. În cele din urmă, claritatea este cheia.
- SEO
Nu în ultimul rând, trebuie amintit că un site web atractiv și funcțional este inutil dacă nimeni nu-l vizitează. Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) este cea mai mare armă la dispoziție. O practică SEO puternică va îmbunătăți clasarea în prima pagină, cu rezultate ale motorului de căutare Google (SERPS).
Însă unele dintre tacticile SEO ar trebui cel mai bine să fie lăsate în seama profesioniștilor. Aceştia au urmat cursuri digital marketing şi deţin toate informaţiile asimilate de-a lungul anilor lor de experienţă.
- Mobile-Friendly
Navigarea mobilă a depășit navigarea pe desktop în ultimii ani. Ca atare, peste jumătate din potențialii clienți încearcă să acceseze site-ul printr-un dispozitiv mobil. Dacă site-ul web nu se încarcă corect sau nu încorporează o estetică bună pentru ecranul mai mic, acest fapt va reduce instantaneu oportunitățile la jumătate.
În timpul dezvoltării site-ului, este important să fie testat pe toate dispozitivele potențiale. Un site web bine conceput va răspunde la dimensiunea ecranului, indiferent dacă este vorba de desktop, tabletă sau mobil. În caz contrar, nu se va obține niciodată expunerea maximă sau rata de conversie dorită.