Serenade in fata balconului, buchete de flori, biletele in clasa… Vremurile se schimba si se pare ca aceste moduri de a flirta sunt deja depasite. Internetul a transformat radical modul nostru de a relationa cu ceilalti, fie ca este vorba de familia si prietenii nostri sau cand intalnim oameni noi. Si asta, desigur, include si flirtul. In acest articol ne adresam noilor sisteme de gasire a dragostei.
„Mama, tata… Cum v-ati cunoscut?” — Pe Tinder, fiule, pe Tinder. In cativa ani, acest raspuns poate fi cel mai frecvent. Si adevarul este ca, in prezent, sunt multe povesti de dragoste care apar pe internet. De fiecare data avem mai multe resurse digitale cu care sa gasim un partener sau, pur si simplu, pe cineva care ne atrage sa ne distram.
Noile moduri de a flirta in era digitala
Unul dintre avantajele flirtului pe internet este ca este mai usor sa lasi in urma jena pe care o simti atunci cand discuti la o intalnire sau incerci sa initiezi o conversatie intr-un bar sau club de noapte.
Acestea sunt cateva dintre cele mai comune modalitati de a cunoaste persoane noi:
- – Forumuri si chat-uri
La inceputul flirtului 2.0, forumurile si chat-urile, cum este si acest site, au capatat o mare importanta, deoarece in maruntaiele acestor platforme au aparut tot felul de romante. Aceste instrumente sunt reginele conversatiilor lungi, ale tastarii cuvintelor frumoase pana la primele ore ale diminetii, ale iubirii cibernetice in toata splendoarea ei si, fara indoiala, un bun pas preliminar pentru aranjarea intalnirilor fata in fata, desi unele dintre ele nu s-au concretizat din cauza distantei geografice (sau a rusinii).
- – Site-uri de intalniri
Arta de a flirta pe internet a continuat sa evolueze, iar site-urile de intalniri au mers un pas mai departe. Sunt retele specifice pentru a gasi un partener in care utilizatorii se inregistreaza, isi introduc datele si pot contacta persoanele care le plac cel mai mult sau cu care sunt mai compatibili.
- – Retele sociale
Desi nu s-au nascut in acest scop, retelele de socializare sunt si un domeniu mai mult decat interesant pentru flirt. Cine nu a schimbat indicii prin mesaje private pe Facebook? Retweet-urile Twitter nu pot fi si o modalitate de a ne comunica interesul fata de o persoana? Toate acestea ca sa nu mai vorbim de hegemonia like-urilor pe Instagram si a conversatiilor pe serviciile de mesagerie precum WhatsApp.
- – Comunitati online
Tuturor ne place sa intalnim oameni cu interese comune: fani ai muzicii rock, iubitori ai sportului, cititori inveterati, pasionati de jocuri video, iubitori de filme de groaza… Din acest motiv, flirtul isi gaseste locul si in grupurile tematice.
- – Aplicatii de intalniri
Dar procesul de flirt a mers si mai departe. Ultimul rang sunt aplicatiile de flirt, un fenomen printre tineri si nu atat de tineri. Acesta este cazul Tinder, cea mai populara aplicatie astazi, deoarece este folosita in 190 de tari. Dar exista si altele mai ciudate precum Sapio, unde trebuie sa treci un test de cunostinte pentru a demonstra inteligenta utilizatorului, sau Raya, concentrata pe gasirea unui partener cu multi adepti pe retelele de socializare.
Vremuri noi, aceeasi esenta
Internetul ne ofera mult joc cand vine vorba de flirt, ajutandu-ne sa depasim barierele geografice, sa intalnim oameni din toata lumea si, in cele din urma, sa ne gasim sufletul pereche. Dar, ca si in domeniul offline, nu totul merge.
Una dintre cele mai tipice erori atunci cand flirtati pe internet este sa minti si sa nu fii transparent, ceva care nu este justificat si care nu ne va duce nicaieri. De asemenea, trebuie sa fii foarte constient de context si sa nu contactezi niciodata pe cineva cu intentii romantice sau sexuale pe platforme nepotrivite, cum ar fi retelele profesionale precum LinkedIn.
Pe scurt, internetul ne ofera noi modalitati de a ne arata farmecul si de a cunoaste oameni noi, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne schimbam felul de a fi sau sa deranjem alti utilizatori. Respectul fata de cealalta persoana ramane in centrul flirtului si al indragostirii, fie fata in fata, fie in fata unui dispozitiv digital.